Startup Tribūna

Apie lietuviškus startuolius

DirtRally.net – ar gali Lietuvoje sukurtas ralio valdymo simuliatorius sulaukti sėkmės? 0

by


2013-04-29

Neseniai vykusiame “Login 2013 Startup Fair” renginyje buvo įvairių produktų ir komandų. Iš minios kažkiek išsiskyrė Giedrius, pristatinėjęs savo ralio valdymo simuliatorių DirtRally.net vienas. Taigi, nusprendžiau jį pakalbinti ir paanalizuoti, kaipgi sekasi jo startup’ui. Jūsų dėmesiui – trumpa produkto apžvalga ir interviu su Giedriumi.

Kas yra DirtRally?

Tiems, kas tingi skaityti – trumpas pristatomasis video.

Jei internete kada matėte kokį krepšinio ar futbolo “menedžerį”, tai čia analogiškas variantas, tik ralio lenktynėms. Valdote komandą, pinigus, automobilius, parenkate strategiją lenktynėms ir žiūrite, kaip sekasi jūsų pilotams.

dirtrally
DirtRally.net – keletas vaizdų iš žaidimo

Dar įdomu šiame startup’e yra tai, kad kūrėjas yra ir idėjos autorius, ir pats programuotojas. Gan dažnas variantas, kad išmokęs kurti tinklalapius iš techninės pusės, žmogus bando kurti projektus jau ne kitiems už pinigus, o pats sau ir bandyti iš to uždirbti – mano paties istorija gana panaši. Tačiau programuotojai, panėrę į verslo pasaulį, susiduria su visai kitokiais iššūkiais ir naujomis taisyklėmis. Apie tai ir apie patį DirtRally ir papasakojo Giedrius.

Pakalbinkime kūrėją Giedrių

Papasakok apie DirtRally: kas per idėja, kaip ji gimė ir kodėl?

Nuo seno mėgau žaidimus, teko žaisti pačius įvairiausius – pradedant nuo 3D, baigiant naršykliniais. Pats Dirt Rally projektas gimė iš to, jog turėjau dvi svajones: pirma – sukurti internetinį žaidimą, antra – sukurti bendruomenę, kurią vienytų koks nors hobis ar aistra. Apjungiau šias dvi svajones į vieną ir gavosi Dirt Rally žaidimas. Tos svajonės labai senos, o būtent Dirt Rally idėja susiformavo dar 2008 metais rugpjūčio mėn.

Kiek teko girdėti, beveik viską kūri vienas. Ar tikrai įmanoma projektą “patempti” vienam?

Vienam žmogui padaryti tokį projektą būtų įmanoma, tačiau be galo sunku ir tai užtruktų tikrai daugiau laiko nei atrodo. Pradėjęs kurti Dirt Rally buvau visiškai vienas, todėl daryti viską teko pačiam. Paleidęs pirmąją Dirt Rally versiją, 2010 metų vasarą radau komandos draugą Algimantą, kurį pakviečiau prisijungti prie komandos. Jis įnešė labai didelį ir svarbų indėlį į žaidimą, turėta patirtis ir žinios davė akivaizdžių rezultatų.

Jau turite viešą versiją – ar tai beta? Kiek užtruko jos kūrimas?

Turime viešą versiją, tačiau ankstoka tai vadinti BETA versija. Kadangi idėja sena ir buvo brandinta nemažai laiko, pradėjus kurti prototipą buvau ganėtinai greitas, todėl programavimo darbai netruko labai ilgai. Pirmasis prototipas su 20 žaidėjų buvo paleistas po 5 mėn. darbo, 2012 lapkričio mėn. Dabar, praėjus 10 mėn. nuo darbų pradžios turime apie 120 aktyvių žaidėjų, kurie žaidžia diena iš dienos ir padeda mums tobulinti žaidimą. Daugiausia jų yra lietuviai.

Ką sako pirmieji simuliatoriaus vartotojai? Ar patenkinti? Ar prašo patobulinimų/pataisymų?

Turime įvairių žaidėjų, tačiau daugumą jų tikrai patenkinti, kad atsirado toks žaidimas ir kantriai laukia naujų patobulinimų. Galėčiau net pacituoti keletą iš jų:

  • Gedas: šiaip jau dabar yra nemažai dalykų kurių turi nepamiršt, nepražioplint, pamąstyt kaip daryt geriau… Galiu pasakyt kad nuo tos dienos kai pradėjau žaist šį žaidimą jis tikrai stipriai patobulėjo 🙂
  • Advanced-14 Arunis: Apolonija rimtai cia ziuriu suemus viska i rankas…, tai as pradejau tik pries menesi zaist, o jau kiek naujoviu atsirado
  • ZASK, Pro-3 Gedas: Man sunku įsivaizduot koks turėjo būt pirmas sezonas 😀

Gauname labai didelį kiekį patarimų kaip ką tobulinti. Tikrai atsižvelgiame į žaidėjų norus ir pastabas.

Kaip sekasi reklamuoti projektą – juk pats esi programuotojas, tai su marketingu turbūt sunkiau?

Taip, esu pats technologas, todėl marketingas nėra stipriausia mano vieta, tačiau kaip ir kiekvienas startup’as, pačioje pradžioje viską tenka daryti pačiam. Neneigsiu, man tai buvo nauja, bet tikrai labai įdomu.

Per visą šį laikotarpį sužinojau nemažai dalykų iš marketingo srities, išmokau rašyti viešus pranešimus, ieškoti rėmėjų, įvairių kontaktų ir pan. Prie Dirt Rally komandos neseniai prisijungė vienas vaikinukas vardu Darius, kuris mums padės marketingo klausimais, tai tikiuosi turėsiu daugiau laiko programavimui.

DirtRally Login 2013

Dalyvavai “Login 2013 Startup Fair” renginyje. Ką iš ten išsinešei, kokie įspūdžiai?

Kaip greit LOGIN’as atėjo, taip greitai ir baigėsi. Įspūdžiai? Tik patys geriausi! Nesitikėjau, kad dalyvavimas tokiame renginyje duos tiek daug geros energijos ir adrenalino. Nauji kontaktai ir pažintys, galbūt kai kurie iš jų virs į ateities partnerystę. Esu labai patenkintas. Tikrai apsvarstysime galimybę sudalyvauti ir kitamet jei tokia bus.

* * * * *

Ačiū Giedriui už atsakymus, ir linkiu sėkmės tobulinant projektą.

Mano asmeninis šio projekto vertinimas iš verslo pusės labai atsargus. Suradus konkrečią vartotojų nišą ir ten “prasisukus”, tikrai galima kažkiek užsidirbti. Kiek tas “kažkiek” – jau klausimas. Be abejo, analogiško futbolo simuliatoriaus Hattrick sėkmė daug ką paskatino kurti panašius projektus, bet savo skaičiumi ralio gerbėjų auditorijos skaičiai nepalyginami su futbolo fanais.

Gal kada iš to išaugs sėkmingas verslas? Ką manote?
Dar kartą nuoroda: DirtRally.net